Stor interesse for bandy i Lommedalen

Postet av Lommedalens IL den 18. Jan 2022


Stor interesse for bandy i Lommedalen

Tilbakemeldingene har vært supre og bandyskolen kan melde om et utrolig

bra oppmøte hver torsdag. Fremover ønsker bandyskolen og informere alle

barna om å ta med seg bandykølle (Kan kjøpes på Sporten Bærums Verk).

De som ikke har kølle får selvsagt lånt. 

Grunnet stort oppmøte har de ikke køller til alle

Bandygruppen har noen gledelig og spennende nyheter de ønsker å meddele

alle som skulle være interessert i å delta videre:


1. Oppstart jentebandy hver mandag. Vel møtt. Treningen er gratis. 

Torsdager kl.18.00-19.00


2. Vi er påmeldt cup på Stabekkbanen 6.februar kl.09.00-13.00.





0 Kommentar

Resultater LIL Alpin Cup

Postet av Lommedalens IL den 17. Jan 2022

Tusen takk for super innsats i Krydsbyløypa. 

Gleder oss til å se dere igjen 30/1 for LIL alpin cup 2. 





















LAST NED

Resultater eldsteklasse lil alpin cup 1.pdf



0 Kommentar

Lettelser for idretten

Postet av Lommedalens IL den 14. Jan 2022

Nye regler for trening og arrangementer

Organisert idretts og fritidsaktiviteter

  • Fritidsaktiviteter bør gjennomføres utendørs så langt det er mulig.

Barn og unge under 20 år:

  • Organiserte fritidsaktiviteter som samler barn og unge under 20 år fra ulike steder, kan gjennomføres som normalt.
  • Utendørs aktiviteter kan gjennomføres som normalt.

  • Anbefalt gruppestørrelse innendørs på omtrent 20 personer, eller etter klasse/kohort. Flere grupper kan trene samtidig så lenge gruppene holdes adskilt (min. 2 meter).

  • Aktivitet innendørs kan gjennomføres med kontakt der det er nødvendig
     

Voksne over 20 år:

  • Innendørs er det anbefalt maks 20 personer og 1 meters avstand. Flere grupper kan trene samtidig så lenge gruppene holdes adskilt (min. 2 meter). Ved intensiv trening bør det tilrettelegges for 2 meters avstand.
  • Voksne kan utøve aktivitet utendørs som normalt, med kontakt der det er nødvendig
  • Toppidrett kan gjennomføres som normalt med smitteverntiltak.


 

Arrangementer og sammenkomster

  • Det stilles krav til smittevern, avstand og munnbind.

  • Private arrangementer/sammenkomster (f.eks. foreldremøter, spillermøter,
    styremøter, osv.) på offentlig sted, leide/lånte lokaler:
    Innendørs: Maks 30 personer.
    Utendørs: Maks 50 personer.
    1 meter avstand, og munnbindpåbud for publikum innendørs.
     
  • Dvs at foreldremøter, spillermøter, styremøter osv kan gjennomføres fysisk, men vi oppfordrer til å bruke Teams der det er mulig.

  • Offentlige arrangementer innendørs:
    Uten faste tilviste plasser: Maks 30 personer.
    Med faste tilviste plasser: Maks 200 personer.

    Munnbindpåbud for publikum når det ikke er mulig å holde minst én meters avstand.

  • Ingen anbefaling om å utsette eller avlyse arrangementer innendørs knyttet til organiserte fritidsaktiviteter som samler barn og unge under 20 år fra ulike steder.

  • For lagidretter anbefales kun enkeltvise kamper, og ikke turneringer, cuper m.v. For individuelle idretter anbefales det å begrense gruppestørrelsen på konkurransene.

  • Utøverne og eventuelt støttepersonell (dommere, sekretariat, nødvendig arrangørstab og inntil 1 foresatt per barn for de yngste) ved innendørs offentlige kultur- eller idrettsarrangementer hvor barn og unge under 20 år utøver aktiviteten, regnes ikke med i det totale antallet personer som kan være til stede på arrangementet.

  • Det er unntak fra avstandskravet for utøverne på innendørs kultur- og idrettsarrangementer.

 

  • Offentlige arrangementer utendørs for barn og unge: 
    Utendørs arrangementer tilknyttet organisert kultur-, idrett- og fritidsaktiviteter for barn og unge under 20 kan skje uten antallsbegrensning for deltakerne og med et nødvendig antall voksne. Dersom det er flere enn 100 personer til stede, skal det ikke tilrettelegges for publikumsområder eller bruk av innendørs fasiliteter med unntak av toalettfasiliteter.
     
  • For øvrige arrangementer utendørs:
    Uten faste, tilviste plasser: Maks 200 personer.
    Med faste, tilviste plasser: Maks 600 personer.




0 Kommentar

Invitasjon til LIL Alpin Cup'22

Postet av Lommedalens IL den 11. Jan 2022

14.01.22: NYE RETNINGSLINJER - PÅMELDING ÅPEN

Med ny retningslinjer for gjennomføring av arrangementer har vi nå kunnet åpne

påmeldingen igjen. Påmelding vil være åpen frem til kl 1600 fredag 14. januar. Det vil

ikke være mulig med etteranmelding på renndagen


Påmelding og kontaktperson for LIL Alpin Cup

Arnt Christian Ødegaard - Arnt-Christian.Odegaard@bmw.no



12.01.22: VIKTIG MELDING OM ANGÅENDE ÅRETS FØRSTE RENN

- Hei alle. Vi har nå nådd et tak på 100 deltagere for helgens LIL cup. 

Som dere vet er det en begrensing på 100 deltagere ved et utendørs arrangement 

uten faste tilviste plasser under gjeldene regler, som medfører at vi må stenge 

påmeldingen før tiden. Det vil komme en oppdatering av gjeldene regler 

førstkommende fredag. Om det åpnes for flere deltagere da, så vil vi gå ut med ny 

oppdatert informasjon, og evt åpne påmeldingen igjen.




Du kan laste ned hele Cup programmet med renndager, regler og pris her

Renninnbydelse Lommedalen Alpin Cup 2022.pdf



0 Kommentar

Suverent dugnadsarbeid ble nøkkelen

Postet av Lommedalens IL den 10. Jan 2022

Strålende gjennomført Lommedalsrenn

Innsatsen stod det ikke noe på da Langrennsgruppa endelig fikk gjennomført Lommedalsrennet 2022.



Sammen med nye retningslinjer måtte Langrennsgruppa legge om forholdene for årets renn. Etter mange uker med iherdig innsats fra ledere og frivillige, var alt klappet og klart til renn. 

Arrangementansvarlig, Karianne Audahl Vik har i mange år vært en del av Langrennsgruppa og skryter utholdelig av årets dugnadsgjeng.

- Dette hadde vi aldri klart uten alle som stilte til dugnad! -

Idrettslaget retter en stor takk til alle som bidro og gratulerer Langrennsgruppa med et fantastisk arrangement. Vi gleder oss allerede til neste år Lommedalsrenn.

Les hele innlegget og se bilder fra Langrennsgruppa sitt eget innlegg under.


2022 er frivillighetens år. Da er det jammen gøy å sparke i gang dette året med et supert arrangement, Lommedalsrennet 2022, nettopp basert på frivillighet, i alle ledd.

Mye måtte legges om i forhold til et vanlig renn, for å kunne gjennomføre arrangementet i henhold til gjeldende koronarestriksjoner. Dessverre måtte vi avlyse de yngste klassene. Vi håper at 6-løperen vil være en trøst for de som ikke fikk gått renn i helgen.

Lommedalsrennet har fått god mediedekning og positiv omtale i Budstikka, både i forkant og etterkant av rennet, og rennleder har blitt kontaktet av flere andre klubber som ønsker råd i forbindelse med egne arrangement. Det har også kommet mange hyggelige og positive tilbakemeldinger fra støtteapparat, foreldre og utøvere i andre klubber. Det meldes om supre løyper og et godt organisert renn der alt gikk på skinner. Og som arrangør opplevde vi at de som kom på renn hadde satt seg godt inn i hva som krevdes av dem, for å bidra til et trygt arrangement.

Dette hadde vi aldri klart uten alle dere som stilte til dugnad! Mange klubber klager på dårlig dugnadsånd i foreldregruppen. Sånn er det i alle fall ikke i Lommedalen langrenn!

Tusen takk til dere alle, som bidro til en strålende gjennomføring av Lommedalsrennet 2022

















































0 Kommentar

Levert av IdrettenOnline